Jeśli macie wątpliwości, czy postępujecie właściwie, pozwalając Waszym dzieciom korzystać z tabletów, polecamy lekturę artykułu (niestety, w języku angielskim), opublikowanego na stronie Harvard Health Publications.
Ann Densmore, ekspert w dziedzinie rozwoju mowy i języka, zauważa, że korzystanie z komputerów czy tabletów staje się codziennością. Technologia wkrada się również do szkół, gdzie coraz częściej tradycyjne książki zastępowane są wersjami elektronicznymi. Może więc nie ma sensu bronić się przed tym, co nieuchronne, ale warto nauczyć się, jak najlepiej korzystać ze zdobyczy techniki?
Starannie wybrane aplikacje mogą przynieść najmłodszym wiele korzyści. Coraz częściej stosuje się je jako narzędzie ułatwiające zdobywanie wiedzy i kształtowanie podstawowych umiejętności szkolnych: czytania, pisania, liczenia. Pamiętajmy, aplikacje, które dajemy maluchom do zabawy, nie powinny stanowić bariery w kontakcie rodzic-dziecko. Najlepsze efekty edukacyjne osiągniemy, jeśli będziemy korzystać z gier wspólnie z maluchem. Potraktujmy aplikacje jako materiał wyjściowy do opowiadania dzieciom o świecie i jego prawidłowościach.
Poniżej przygotowaliśmy dla Was kilka, najważniejszych naszym zdaniem, wniosków z artykułu:
Zainteresowanych zapraszamy na stronę Harvard Health Publications.