W Co Się Bawić
Newsletter

Wywiad czyli co nam powiedzieli specjaliści z firmy Nosy Crow?

7 stycznia 2013 napisany przez Ania

Aby wzbogacić repertuar naszego serwisu, postanowiliśmy zaprosić do współpracy firmy produkujące najpopularniejsze aplikacje dla dzieciaków. Skontaktowaliśmy się, zapytaliśmy i udało się! Poniżej umieszczamy treść wywiadu, którego z nie lada entuzjazmem zgodzili się nam udzielić specjaliści z brytyjskiej firmy Nosy Crow.

 

 WYWIAD Z FIRMĄ NOSY CROW

Dziękujemy, że zgodziliście się udzielić wywiadu czytelnikom W Co Się Bawić. Na początek poprosimy o przedstawienie się.

Nosy Crow jest niezależnym wydawcą książek oraz aplikacji dla dzieci. Tworząc aplikację skupiamy się na bardzo innowacyjnych, multimedialnych opowieściach, pełnych animacji, interaktywności, muzyki, narracji i sztuki – nie interesuje nas po prostu wciskanie książek w telefony czy tablety.

Wasze aplikacje zdobywają coraz szersze grono fanów. Opowiedzcie nam, skąd czerpiecie pomysły na gry dla maluchów?

Na początku zawsze zastanawiamy się, jakie historie nadają się, aby opowiedzieć je wykorzystując wszystkie, wspaniałe możliwości iPada. Chcemy, by było to coś interaktywnego, bogatego w treść, gdzie narracja nie musi być linearna, a co warto wzbogacić muzyką, animacją i dialogami.

Jesteśmy ciekawi, jak wygląda i jak długo trwa proces tworzenia aplikacji?

Stworzenie aplikacji zajmuje od kilku miesięcy, w przypadku tych malutkich, do ponad roku – tyle zajęły nasze aplikacje bajkowe (Fairytale). Zaczynamy od ustalenia, czego oczekujemy od danej aplikacji. Najpierw tworzymy rysunki, scenariusz i część animacji. Wszystko to jest kodowane, kawałek po kawałku, przez naszego programistę. Na końcu pozostaje dodanie muzyki i głosów.

Jakie osoby biorą udział w tworzeniu aplikacji? Jaki jest podział obowiązków?

Zaangażowanych jest mnóstwo ludzi! Animatorzy, programiści, ilustratorzy, pisarze i edytorzy, specjaliści od dźwięku, kompozytorzy i producenci. Wszyscy biorą udział w tworzeniu każdej aplikacji.

Który etap procesu uważacie za najtrudniejszy i dlaczego?

Nadzorowanie każdego pojedynczego elementu i dotrzymywanie terminów – czyli to, czym ja się zajmuję – jest sporym wyzwaniem!

W jaki sposób promujecie nowe produkty?

Do promowania aplikacji używamy portali społecznościowych -  Twitter, Facebook, Pinterest, Tumblr. Prowadzimy także własny blog (www.nosycrow.com/blog). Odkryliśmy również, że nie do przecenienia są relacje z naszymi klientami. Tworzymy zwiastun każdej nowej aplikacji, ogłaszamy konkursy, współpracujemy z blogerami. Nieobce są nam także tradycyjny PR i marketing – recenzje w uznanych mediach są dla nas bardzo ważne.

Która z Waszych aplikacji cieszy się największą popularnością?

Najbardziej znani jesteśmy z naszych bajkowych aplikacji (Fairytale), Trzech małych świnek (The Three Little Pigs) i Kopciuszka (Cindrella). Są naprawdę lubiane przez masę ludzi.

Wśród naszych małych konsultantów aplikacja The Grunts: Beard of Bees zrobiła prawdziwą furorę. Skąd wziął się pomysł na tę grę?

To darmowa gra, którą stworzyliśmy, aby promować serię książek dla dzieci The Grunts, którą wydajemy. Napisał ją Philip Ardagh (użyczył głosu narratorowi aplikacji), a zilustrował Axel Scheffler (jego rysunki tworzą aplikację). Sztuczne brody z pszczół przewijają się w książkach i są ich ważnym elementem. Książeczki są jednocześnie zabawne, obrzydliwe i niepoważne (trochę jak Fleje Roalda Dahla) i  gra to chyba dobrze oddaje!

Uchylicie rąbka tajemnicy i zdradzicie naszym czytelnikom, jaka będzie Wasza następna aplikacja? My i nasi konsultanci już nie możemy się doczekać!

Nasza najnowsza aplikacja niedawno pojawiła się w App Storze (Piszemy o niej na TEJ stronie – dop. redakcji). Jest to druga z serii innowacyjnych aplikacji przyrodniczych, oparta na cyklach życia zwierząt, których historie kończą się i zaczynają w tym samym punkcie. Każda aplikacja śledzi życie 3 pokoleń, chociaż (jeśli zechcemy) możemy ją dalej zapętlać w nieskończoność. Opowieść ilustrowana jest w wyraźnym, prostym stylu, niezwykle interaktywna i w pełni animowana – z oryginalną muzyką, narracją i efektami dźwiękowymi. Każda opowieść ma uroczą, prostą historię. Jest idealna do uczenia małych dzieci (3+) biologii i inspirowania dalszej fascynacji naukami przyrodniczymi.

Dziękujemy!

Wywiadu udzielił Tom – digital marketing manager firmy Nosy Crow.

 




O autorze: Ania

Witajcie! Jestem psychologiem i psychoterapeutą. Od pewnego czasu stoję na straży rodzicielskiego spokoju: testuję i surowo oceniam gry i aplikacje, którymi bawią się Wasze dzieci. W wolnym czasie ogarnia mnie słabość do owczarków, Dextera Morgana i deski snowboardowej. Pozdrawiam!

Inne wpisy tego autora →

Szukasz dentysty dla dziecka?
W CO SIĘ BAWIĆ
Subiektywne spojrzenie na mobilne aplikacje dla dzieci. Testujemy za Was. Polecamy najlepsze.
Reklama
Partnerzy
Aparaty do elektroterapii od BiTMED

Gabinet psychologiczny w Krakowie dla par i małżeństw
Terapia małżeńska Kraków

Chrupnij Tygryski! Zdrowa przekąska dla dziecka
Newsletter